• Escríbenos a: virtuale@usal.es

Noemí Domínguez García

Buscar por:

Noemí Domínguez García

Noemí Domínguez García

Arte y Humanidades

Experiencia

Análisis del Discurso, Pragmática, Marcadores del discursivo, Tipología textual, Español como Lengua Extranjera, Gramática española

Contacto

Tel. 923294400 Ext. 3033

noedom@usal.es

Doctora en Filología Hispánica por la Universidad de Salamanca, de cuyo Departamento de Lengua española es Profesora Titular, su docencia e investigación se centra en las disciplinas de Análisis del Discurso y de Español como lengua extranjera. En ambos campos cuenta con publicaciones recientes en libros colectivos e individuales y en revistas científicas.

En el ámbito de la enseñanza de español cabe destacar su coautoría en cinco manuales para la enseñanza de español a estudiantes brasileños de educación secundaria y su codirección del MOOC “Español Salamanca A2”, de la Universidad de Salamanca.

La formación de profesores de español es una las especialidades más reconocidas de la Universidad de Salamanca.

Ha impartido clases en EEUU, Argentina, Bolivia, Egipto y Brasil. Dirige el Máster Universitario en Lengua y Cultura Hispánicas (MULCH) y el Título Propio de Máster “Salamanca” para profesores de español como lengua extranjera, así como el proyecto europeo IDELE.

Fue Directora académica de Cursos Internacionales de la Universidad de Salamanca, miembro del Consejo Asesor del Centro de Estudios Brasileños y Vicerrectora de Relaciones Internacionales e Institucionales de la Universidad de Salamanca.

Lo que dicen los estudiantes sobre mis cursos

“La asignatura más provechosa”. Curso de Métodos en la enseñanza de español como lengua extranjera, Máster Universidad de Salamanca, 2012.

“Visión internacional, disposición, material didáctico bien seleccionado”. Curso de Métodos en la enseñanza de español como lengua extranjera, Máster Universidad de Salamanca, 2012.

“This is one of the top three best classes I have ever had at Middlebury! I learned more than I ever could have anticipated and hoped for in six weeks, and I had a fun time doing it! The instructor is extremely prepared and developed a course that moves at a great pace, so to keep students engaged and interested without being too overwhelmed. While she has a clear plan and pace for the class, she is willing to deviate from this in order to meet student needs. The format of the class (presentation, individual exercises, group exercises, and final individual work) was a great progression and engendered student success and learning. The material is interesting and intriguing, like a puzzle that you want to keep working at and figuring out.” Curso de Pragmnática y Análisdis del Discurso, Middlebury College, 2014.

“There are only strengths to this course!!!!!! I didn’t know what a marcador del discurso was when I started, and I have learned so much, it is truly amazing. The course was super well organized (way beyond my expectations), the information extremely relevant to every aspect of learning a language, and its implementation by this instructor–especially her positive energy and desire to share her knowledge–made all the difference. To many, this might seem a rather dry subject, but because of her presentation of the material, I have (re)discovered my passion for linguistics. THANK YOU!” Curso de Pragmnática y Análisdis del Discurso, Middlebury College, 2014.

“YES!!! I would definitely recommend this course to other students. It was one of my top favorite courses of all that I have taken in my four Middlebury summers because of the instructor’s positive energy and enthusiasm for the subject.” Curso de Pragmnática y Análisdis del Discurso, Middlebury College, 2014

“This was the best methods of teaching classes I have ever taken, Noemi is a wonderful, caring and involved teacher who involves every student in class discuss multiple times a class period. Her corrections are wonderful and she always brought realistic insight for us to apply in our own classrooms”. Curso de Métodos y Enfoques para la enseñanza de español como lengua extranjera, Middlebury College, 2014.

“I would highly recommend the course as it has given me a new point of view on how I should teach language in my own class”. Curso de Métodos y Enfoques para la enseñanza de español como lengua extranjera, Middlebury College, 2014.

“Profesora: Ha sido una clase increíble. Fue un buen repaso de una clase que tomé hace quince años y aprendí muchísimo”. A. Allorto, Curso de Historia del español, James Madison University, 2015.

Suscríbete a nuestro
Boletín